Integritetspolicy

INNLEDNING

Vi på HydroKleen ønsker at du som kunde skal være helt trygg på å legge igjen personopplysninger til oss. Denne Integritetspolicyen gir deg informasjon om hvordan dine personopplysninger samles inn, brukes, lagres og deles.

Integritetspolicyen gjelder fra den 25. mai 2018, når den generelle personvernforordningen (GDPR) trådde i kraft. Når du som kunde kontakter oss, bruker vår webside, og/eller bestiller en tjeneste hos oss, aksepterer du vår integritetspolicy og vår behandling av personopplysninger. Du godkjenner også at vi bruker ulike kommunikasjonsveier som f.eks e-post eller telefon for å gi deg informasjon.

Det er viktig at du leser og forstår vår integritetspolicy innen du kontakter oss eller gjør en bestilling. For å kunne tilby deg våre tjenester må vi behandle dine personopplysninger som angitt nedenfor. Vi gjør det med størst mulig hensyn til din integritet.

HVILKE OPPLYSNINGER SAMLER VI INN?

Kun opplysninger som er nødvendige for at HydroKleen og våre Franchisetakere skal kunne behandle en ordre, eller komme i kontakt med en potensiell kunde kommer til å samles inn. Kunden legger selv inn opplysningene, enten via et kjøp på vår hjemmeside hydrokleen.no, eller via e-post, telefon eller chat.

Følgende personopplysninger anses å være nødvendige å benytte i sammenheng med et kjøp eller i kontakt med en potensiell kunde:

  1. Navn (for identifisering)
  2. Personnummer (for fakturering)
  3. Adresse (for kontakt)
  4. Telefonnummer (for kontakt)
  5. E-postadresse (for kontakt)

Følgende data kan bli samlet inn ved besøk på våre hjemmesider, samt via chat og kommunikasjon med vårt kundesenter:

  1. IP-adresse (logg og statisitkk)
  2. Kjønn (logg og statisitkk)
  3. Alder (logg og statisitkk)
  4. Geografisk plassering (logg og statisitkk)

Vi bruker et ordresystem som heter Helpscout. Data fra Helpscout chat lagres i 30 dager. Her kan du lese mer om Helpsscouts datasikkerhetspolicy.

JURIDISK GRUNN

Vår behandling av personopplysninger er av berettiget interesse grunnet avtalen kunden inngår ved kjøp, gjennom å akseptere våre villkår for å benytte seg av våre tjenester, Privacy Shield, eller ved støtte av juridiske forpliktelser. Dette for at vi skal kunne utføre våre forpliktelser mot deg som kunde og følge gjeldende lovgivning.

Dersom du ønsker mer informasjon besøk datatilsynet.no

 

HVORDAN BRUKER VI INFORMASJONEN

All data brukes for å kunne levere våre produkter og tjenester samt administrasjon. Informasjonen kreves for eksempel ved fakturering, kundebehandling, økonomisk administrasjon eller identifikasjon. Vi bruker også opplysningene for å kunne kommunisere med deg om viktige hendelser, informasjon om tjenesten du har kjøpt, samt nyhetsbrev og generell kommunikasjon via e-post. Vår berettigede interesse for denne behandlingen er å markedsføre våre eksisterende eller nye tjenester.

Vi kan komme til å bruke dine opplysninger for automatiserte beslutninger og profilering om du har samtykket til dette.

HVEM KAN KOMME TIL Å BRUKE DINE OPPLYSNINGER?

Dine personopplysninger kan komme til å bli delt til en annen aktør som behandler opplysningene for vår vegne. Personopplysninger gis ikke ut til en ekstern part som ikke er opplyst om uten at du som kunde har gitt tillatelse til dette. Unntak gjøres dersom en kunde har brutt våre avtalevilkår, om det foreligger rettslige handlinger eller om myndighetene krever dette i henhold til Norsk lov. Eksempel på slike myndigheter er skattemyndigheter, politiet og tilsynsmyndigheter.

HVOR BEHANDLER VI DINE OPPLYSNINGER?

Vi og våre samarbeidspartnere behandler dine personopplysninger som hovedregel innenfor EU/EØS

HVORDAN BESKYTTES DINE OPPLYSNINGER?

Vi tar passende tekniske og organisatoriske sikkerhetsforanstaltninger som er forenelige med bransjestandard for å sikre at all informasjon vi behandler er beskyttet fra at uvedkommende skal få tilgang til dem.

 

DINE RETTIGHETER

Som registrert person og kunde hos oss har du spesielle rettigheter rundt de opplysningene vi har om deg. Du har rett til å få tilgang til informasjonen har om deg, korrigering av personopplysninger, begrensning, sletting, dataportering eller rett til å komme med invendinger mot vår behandling av dine personopplysninger.

En forutsetning for at vi skal kunne utføre ovenstående er at vi har fullgode underlag for identifikasjon fra deg som registrert. Din begjæring om å utøve dine rettigheter som nevnt over bedømmes fra sak til sak ut fra gjeldene omstendigheter. Vi kan også se oss nødt til å beholde dine opplysninger om det er nødvendig for oppfylle rettslige forpliktelser.

COOKIES PÅ VÅRE WEBSIDER

Vi bruker cookies, en tekstfil som lagres på den besøkendes datamaskin for å identifisere og optimere våre webaplikasjoner for besøkende og kunder. Om du ikke ønsker at vi skal gjøre dette kan du slå av cookies i din webleser. Noter deg da at funksjonaliteten på vår hjemmeside da kan begrenses i din webleser.

Her kan du lese om våre cookies.

 

LAGRINGSTID

Vi lagrer opplysninger så lenge det er nødvendig for å kunne utføre våre forpliktelser som leverandør, hvilket kommer an på det kjøpte tjenestens potensielle levetid, men opplysningene slettes maksimalt 20 år etter kjøpsdato, samt så lenge det kreves i henhold til Norsk lov om lagringstid.

 

FORANDRINGER I VÅR INTEGRITETSPOLICY

Innholdet i denne datasikkerhetspolicyen kan komme til å bli endret med tiden. Vi kommer alltid holde våre kunders integritet høyt, og følger alle lover om datasikkerhet i EU og Norge. Om vi gjennomfører større forander komme disse til å kommuniseres via e-post. Vil du holde deg oppdatert løpende anbefaler vi at du leser denne policyen med jevne mellomrom.

KONTAKTE OSS OG DATATILSYNET

Har du spørsmål eller synspunkter som omhandler vår datasikkerhetspolicy kan du henvende deg til vårt kundesenter via e-post support@hydrokleen.no. Om du vil klage på vår behandling av personopplysninger har du rett til å gjør det til Datatilsynet eller en annen kompetent tilsynsmyndighet. Kontaktinfo finner du på datatilsynet.no